poniedziałek, 30 kwietnia 2012

1137. szarości w zieleniach

Nadarzyła się dość smutna okazja, mianowicie zmarł pewien Starszy Pan, wieloletni znajomy, który mocno niedomagał już od ponad roku, ale trzymał się jakoś, bo taki po prostu był - po kilkunastu operacjach, po zainstalowaniu rozmaitych "części zamiennych" w ciągu ostatnich piętnastu lat, oznajmił kilka dni temu podczas kolejnej wizyty na pogotowiu, że jest zmęczony i chce spać. I zasnął...

Została żona, kobieta silna, samodzielna i bardzo zrównoważona, ale też już w starszym wieku. Wczoraj byłam na wake, czyli czuwaniu - kiedy tu przyjechałam, ta procedura była dla mnie dość obca, ale chyba powoli się do niej przyzwyczajam. Trudno, dojeżdża się do wieku, kiedy takich okazji będzie coraz więcej.

Zrobiłam zatem kartkę dla Żony Starszego Pana, a potem z resztek jeszcze jedną, i jeszcze mi trochę zostało, więc będzie trzecia.



Życie jednak trwa nadal, więc i nasz weekend miał bardziej optymistyczną stronę. Zakupiliśmy mianowicie i posadzili kwiecie i zioło na balkonie. Wisi sobie koszyk z petuniami i listkami, które docelowo mają wypuścić długie łodygi i zwisać:


Kot oczywiście zainteresował się od razu nowym elementem i udał się na obwąchanie:


A tu reszta doniczek - bazylia, rozmaryn, lawenda (!) zupełnie nieplanowana, ale była na wyprzedaży, przetacznik i stado lwich paszczy, które są w tym roku głównym tematem balkonu. Fajnie, że w sześciopakach z rozsadami były zestawy wielokolorowe, więc mamy snapdragony cytrynowożółte, bordowe i ze cztery odcienie różu i fioletu.


A to nasza "palma" samosiejka w towarzystwie resztek petunii i paszczy, bo nie wszystko udało mi się upchnąć w powyższych doniczkach:


I na koniec przetacznik z bliska - zwykle mam kłopot z uchwyceniem koloru na fioletowych kwiatysiach, ale chyba dzisiejsza pochmurność pomogła i mam ładną, praktycznie autentyczną barwę:

1 komentarz:

Mrouh pisze...

Kartka niezwykle elegancka, a z takim napisem nada sie i na mniej smutne okazje:-)

U nas też weekend roślinny był, posiany szpinak i marchewka, plus cukinia do rozsadzenia, posiana rukola już wzeszła- polecam bo rośnie ekspresowo:-)

Nasze kocie tez tęsknie spogląda na balkon bo bardzo mus ie podoba skrzynka z wilcami kiełkującymi, tak bardzo, że wyżarł ich 1/3 a kolejną część załatwiły ptaki, prawie nic nie zostało:(