poniedziałek, 26 lipca 2010

796. niedzielne zajęcia | Sunday activities

Widziałam niedawno fajną technikę na blogu ihanna - składniki i wykonanie całkiem proste, a efekt ciekawy. Przypasowało mi to do piątkowego słoika o chmurach.

Recently, I found an interesting technique on ihanna's blog; it seemed a good one to make some clouds in connection with last Friday's Thought Jar.

Bierze się mianowicie kartkę ze starej książki, maluje ją akrylówką, pryska wodą, czeka chwilkę, delikatnie zeskrobuje farbę np. starą kartą kredytową albo jakimś innym kawałkiem plastiku. Część farby będzie już zaschnięta, ale część zejdzie. Można powtórzyć kilka razy - ja w kolejności nałożyłam kolor ultramarynowy, jasnoturkusowy i biały. Po trzech warstwach w niektórych miejscach można jeszcze dostrzec książkowe literki, co mnie cieszy jako dodatkowy element wizualny.

I tried three colors - ultramarine, light turquoise and white. I love the fact that you can still see the print in some spots, even after three layers of painting, spraying and scraping!

Ponieważ upały nie ustają, dla schłodzenia zrobiłam dwie kartki ze śniegiem (embossing na gorąco) oraz - ze ścinków - taga z calóweczką na wyzwanie w Tag You Are It.

The heat is still killing us, so to cool down a little I made a couple of snow cards with hot embossing, and also a tag with an inchie for the latest Tag You Are It challenge.


Na koniec dnia powstała jeszcze kartka ludowa dla koleżanki z pracy, która obchodzi dzisiaj urodziny:

Finally, late evening saw some paper cutting - I made this folksy card for my girlfriend's birthday:

EDIT: Dzięki Mrouh dowiedziałam się, ze w Art-Piaskownicy jest ludowe wyzwanie - zatem powyzszą karteczkę czem prędzej tam zgłaszam.

Thanks to Mrouh I found out that this last card fits with the latest folk inspiration challenge in Art-Piaskownica, so I'm running there to leave a comment!

11 komentarzy:

Mrouh pisze...

Więc jednak dwujęzycznie:-)

Chmury wychodzą jak sie patrzy techniką drapanej farby! muszę spróbować przy okazji, właściwie to jest efekt, o który mi chodziło przy Juliowych napisach na kamienicy. Nic to, przyda się na pewno w przyszłości. Na zimowych kartkach papier drapany zamienił się w zmrożone solidnie szyby:-)

Ostatnia kartka ludowa nadaje się do Piaskownicy:-)
Pozdrówki:-)

kasia | szkieuka pisze...

Dzieki za podpowiedz! Kartelucha wyslana do Piaskownicy.
Chmur bedzie chyba wiecej - podoba mi sie tez faktura powierzchni, jaka wychodzi, pewnie to tez troche zasluga tej starej kartki z ksiazki.
Na ciagla dwujezycznosc chyba jestem za leniwa, moze tylko wtedy, gdy wyprodukuje cos na anglojezyczne wyzwanie... A oprocz tego zamontowalam translatora na zyczenie Pani z Zagranicy.

Sam pisze...

Beautiful handmade backgrounds, such lovely blending of colours! Thanks for playing along at TYI this week :)

iHanna pisze...

Dobro! :-) Your blue background is beautiful and I adore the paper cutting you've done - wow! I never have that patience.

cynka pisze...

no świetne efwkty:)
dzięki za podpowiedź:)))

cynka pisze...

efekty- miało być:)

Anne pisze...

This is just beautiful - I can't see what the technique is but it looks gorgeous! Thank you so much for sharing your tag with us this week at TYI! :o) xx

Lizzybobs pisze...

lovely tag - love Liz

anita22 pisze...

nadaje się jak najbardziej-piękna wycinanka .pozdrawiam

Clarky J pisze...

Fabulous Tag - just love all your experimenting with colours x Thanks for joining us at TYI this week x Janet

Pascale pisze...

Beautiful work here thanks for sharing with us at TYI. Hugs Pascale