środa, 26 czerwca 2013

1343. chotemet

W słówkowni hebrajskiej, na jaką zapisałam się na FB, mamy dziś arcyważne słowo: chotemet (liczba mnoga: chotamot; חוֹתֶמֶת / חוֹתָמוֹת) - pieczątka, stempelek :)


Ostatnio staram się niemal codziennie zrobić jakąś kartkę (przykłady poniżej, zdjęcia pstrykane w pochmurności), żeby nazbierać sobie na ewentualne jesienne targi. Ale zanim przejdziemy do fotek, chciałam zaanonsować mega-prodżekt, jaki wykonała Mrouh - swego rodzaju pamiętnik z remontu kuchni, z zylionem rozmaitych szczegółów. Fotoreportaż na Mańku :)




Wczoraj dokonałam jeszcze dwóch wyczynów, choć wszystko połowicznie: zakupiłam zasłony do sypialni (powiesiłam, ale trzeba wyprać - bo śmierdzą nowością, oraz wyprasować z powodów oczywistych). (I umyć okno.) Kupiłam w tymże samym sklepie ramkę fajną, udającą drewno z domku na plaży, takie z podstarzałą farbą - i też powiesiłam, ale trzeba coś w tę ramkę wramkować. Na razie pójdzie tło (z mapy albo targanego kartonu) i ilustracja z muszelkami, pobrana ze sklepowego wydruku zapełniającego obecnie ową ramkę. A jak się znajdzie jakaś fajna rycina, najlepiej w tematyce marynistycznej (muszelka, zielsko, krajobrazik, latarnia morska), to się podmieni.

W następnej kolejności będzie przesadzanie kwiatków oraz zmiana doniczek w pokoju głównym i właśnie w sypialni. Przydałby się też jakiś artefakt na dwupiętrowy stojaczek w tejże sypialni - na górze będzie koszyk z kwiatkiem, a na dole na razie ułożę książki, ale gdyby się w Sklepie Drugiej Szansy trafiła np. latarnia morska, albo jakaś inna latarnia, to też by było przyjemnie.

Druga niedokończona, a właściwie dopiero zaczęta sprawa to tłumaczenie ostatniego rozdziału książeczki o Izraelu - kiedy rzuciłam pobieżnie okiem, zdawało mi się, że dużo tam cytatów z Biblii, więc pójdzie szybko, kopiuj i wklej. Aliści przy bliższym oglądzie okazało się, że te cytaty są ni mniej, ni więcej, tylko z Koranu i na dodatek oficjalny polski przekład nie do końca zgadza się z cytowanym w broszurze "prywatnym" przekładem, wykonanym przez funfla autora. Wygląda więc na to, że chyba i tak będę musiała te cytaty przetłumaczyć, ale przynajmniej przekopiowałam sobie wersje oficjalne, żeby mieć się na czym opierać.

No i pisze się jeszcze artykuliki o soli, o tarczy Dawida, o pustyniach, o trzech tygodniach pokuty, jakie zaczęły się wczoraj wśród Żydów... tak, że zajęć nie brakuje :)

7 komentarzy:

Mrouh pisze...

No, takie słowko to minimum przetrwania dla stemploholiczki:-) to jeszcze trza naumieć po japońsku i mozna zawojować świat:-)

Mrouh pisze...

P.s. rumienię się z powodu reklamy- merci:-)

Unknown pisze...

Belated happy birth day..
Commercial Real Estate Software

Unknown pisze...

Best wishes on your birthday.. :)
Kerala Tour Packages

Unknown pisze...

Be happy and live long. :)
Netflix Vpn

Unknown pisze...

Nice sharing. :)
Mobile Trace Number

Unknown pisze...

Happy birthday..Beautiful card of birthday you have shared.
Flowers To Mumbai