środa, 3 kwietnia 2013

1305. olejek tymiankowy w kulkach?

Znów dziś grzebiemy w malusieńkich obiektach - gotowałam wczoraj zupę cebulową, do której dodałam między innymi suchego tymianku. Zostawiłam sobie conieco do obejrzenia w powiększeniu, patrzę...


...a tam kuleczki jakieś!


Z guglania wynikałoby, że mają one związek z olejkiem eterycznym, dzięki któremu tymianek nadaje się do przyprawiania potraw. A ma stronie PSmicrographs wygrzebałam jeszcze takie zdjęcie na ten temat:

Źródło

Coś czuję, że na tej stronie spędzę jeszcze sporo czasu :)

Kontynuując zaś moje własne odkrycia... znalazłam na zewnątrz taką zmaraszoną trochę kitkę z zeszłorocznej trawy, patrzę, patrzę - a tam jakieś takie lejki u nasady! Widać? Ciekawe, co to - może tam kwiatki siedziały jakieś? Wysłałam zapytanie do Siostry, Która Się Zna Na Botanice.


No i jeszcze na koniec coś, co wygląda jak gnat, a jest malusieńką gałązką :)


Na tym odkrycia się zakończyły, bo padły mi baterie w aparacie... ale nic to, już się ładują :)

Brak komentarzy: