piątek, 11 września 2009

591. orientalnie

Tym razem Simon powiedział, że chce zobaczyć coś orientalnego. A tu na moim stole pieczątki zakupione chyba z rok temu na ebayu, z pięknymi chińskimi latarniami – wreszcie z nich skorzystałam! To znaczy z jednej z nich, druga ma taki sam wzór, jeno większy.

Tłem do pieczątki są kafelki – poniżej będzie mały tutek w kwestii ich produkcji.

This time Simon told us to make something oriental. I had on my table a couple lantern stamps, which I bought on ebay a year or so ago, and finally I used one!

The background is tiled according to the recipe from Split Coast Stampers.


= = = = = = = =
A teraz będzie kafelkowy przepis na życzenie niejakiej Rudlis :)

Zaczynamy od zrobienia rowków w kartonie średnio grubym – do tej kartki wybrałam jasnoliliowy. Rowki robię kulkowato zakończonym szpikulcem na tym zagłębieniu, którym jeździ nożyk w gilotynie, ale oczywiście można inaczej, jak ktoś ma dobry pomysł. Wcześniej zaznaczyłam sobie na brzegach, gdzie mają się kończyć.

Krok drugi – można delikatnie podkolorować tuszem, ja wybrałam mazanie kredami za pomocą palca. Wykorzystałam ze trzy kolory, żeby wyszło podcieniowane. Od razu widać kafelkowy wzór!

Potem odbiłam pieczątkę i podkolorowałam kredkami. Nalepiłam całość na grubą brązową tekturę, żeby było bardziej kafelkowato. Następnie pociągnęłam brzegi fioletowym tuszem.

Na koniec jeszcze pomalowałam dwa razy Mod-Podgem – nie wiem, jaki byłby odpowiednik tej substancji w Polsce. Jest to biała, gęsta ciecz, którą można kleić, można malować po wierzchu celem utrwalenia – zdaje się, że niektórzy korzystają z niej w dekupażu. Występują odmiany bardzo błyszczące i matowe.

6 komentarzy:

rudlis pisze...

Dzięki, dzięki za kursik:***
Karteczka rewelacyjna z tym lampionem :)

Christine pisze...

this is just perfect

Lorraine A pisze...

Oh this is just gorgeous ! The lantern image is lovely and the way you created the tile effect is fabulous ! Thanks for the tutorial :-)

Thanks for joining the Simon Says Stamp Challenge :-)

Luv
Lols and the DT x x

Peninia / Gosia pisze...

Urokliwa i śliczna :)

cynka- Ewa Mrozowska pisze...

kafelkowo jak nic!

kasia | szkieuka pisze...

Thank you so much for your kind words!

Dziekuje pieknie za wszystkie mile slowa :)